sobota, 5 września 2015

Nalewka z truskawek

Truskawki, to bardzo aromatyczne owoce. Zajadam się nimi kiedy tylko rozpoczyna się sezon. W tym roku postanowiłam zrobić z nich nalewkę. Nie wiem co z tego wyjdzie – ale przekonam się za jakieś 5-6 miesięcy. W związku z tym, że to debiut, kupiłam tylko pół kilo dojrzałych, czerwonych truskawek … i do dzieła.

 Składniki:
  •       ½ kg truskawek
  •       25 dkg cukru
  •        ½ litra spirytusu
  •        Sok z ½ cytryny




Przygotowanie:
  • Truskawki umyłam, osuszyłam i usunęłam z nich szypułki
  • Słoik do którego wkładałam owoce  dokładnie umyłam i wyparzyłam
  • Owoce ukłożyłąm w słoiku przesypując cukrem – warstwa owoców, warstwa cukru i tak na przemian
  • Słoik zabezpieczyłam gazą i  odstawiłam na 2 dni , co jakiś czas nim potrząsając próbowałam rozpuścić cukier
  •  Po tym czasie owoce puściły sok i zalałam je spirytusem
  • Słoik szczelnie zamknęłam i odstawiam w ciemne miejsce na 1 miesiąc
  •  Po upływie miesiąca dodałam sok z ½ cytryny, całość przecedziłam przez filtr do kawy i zlałam nalewkę do butelki
  • Teraz pozostał najdłuższy etap przygotowania aromatycznej nalewki – odstawiłam butelki do piwnicy na pół roku.
  •  Po tym czasie jest gotowa do spożycia.  


SMACZNEGO   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz