piątek, 25 września 2015

SCONES ze szpinakiem

Rok temu postanowiłam upiec bułeczki. W internecie można znaleźć ogromną ilość przepisów. Ja wytrwale szukałam i znalazłam bloga http://smakowitychleb.pl/ prowadzonego przez dwie dziewczyny Tosię i Śliwkę. Naczytałam się ich przepisów i na początek zabrałam się za bułeczki ze szpinakiem. Wyszły rewelacyjnie. Potem nauczyłam się robić zakwas i upiekłam pierwszy chleb…ale  temu wypiekowi poświęcę jakiś kolejny wpis. Mam nadzieję, że uda mi się Was przekonać do zrobienia bułeczek. Ciasto można zrobić wieczorem, a bułeczki upiec rano na śniadanie. Zadowolenie bliskich – bezcenne.

Składniki na 10 bułeczek:
  • 500 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 20 g świeżego szpinaku
  • 70 g zimnego masła
  • 315 ml mleka



Sposób przygotowania:
  •  Mieszam ze sobą mąkę, proszek i sól.
  •  Szatkuję szpinak i dodaję do mieszanki.
  • Dodaję zimne masło i mieszaj całość rękami, aby masło połączyło się z resztą składników.
  • Dolewam mleko i mieszam.
  • Wyjmuję ciasto na oprószony mąką blat i oprószam również samo ciasto. Rozwałkowuję na grubość 2 centymetrów.
  • Z ciasta wycinam kółka za pomocą odwróconej szklanki .
  • Układam kółka ciasta na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.
  •  Piekarnik rozgrzewam do temperatury 200oC
  • Wsadzam blachę do piekarnika i piekę ok. 15 minut aż bułeczki zbrązowieją.
  •  Najsmaczniejsze są jeszcze ciepłe.



Smacznego 

1 komentarz:

  1. Jadłam te pyszne bułeczki wg tego przepisu - przepyszne, gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń