środa, 7 października 2015

Dżem z pigwy

Zgodnie z obietnicą prezentuję przepis na dżem z pigwą w roli głównej. W pozostałych rolach pomarańcza, cukier żelujący i woda. Rolę trzecioplanową odegrał świeży imbir. Co prawda „Oskara” nie dostaną, ale może zamiast statuetki znajdą się w słoiczkach na półkach w Waszych piwnicach, spiżarkach lub szafkach z przetworami.
Dżem ten robiłam pierwszy raz. Nie bardzo wiedziałam czego się spodziewać, więc nie pokusiłam się na przetworzenie dużej ilości pigwy. Poza tym pigwę, którą dostałam od Pani Florentyny (pozdrawiam) postanowiłam wykorzystać do dwóch nowych przepisów. Stąd skromna ilość słoiczków (wyszło mi ich 7, każdy o pojemności 200 g). 
Pierwsze recenzje wypadły pomyślnie, więc jeśli tylko w przyszłym roku uda mi się zdobyć pigwę, będzie remake. 



Składniki:
  • 1 kg pigwy
  • 2 duże pomarańcze
  • 1 l wody
  • 250 g cukru żelującego 3:1
  • 3 plasterki imbiru o grubości 0,5 cm każdy (jeśli  ktoś nie lubi imbiru – może go pominąć)


Sposób przygotowania:
  • Pigwę umyłam, przekroiłam na ćwiartki
  • Następnie obrałam, usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam w dużą kostkę
  • Tak przygotowaną pigwę przełożyłam do garnka i zalałam 1 l wody
  • Gotowałam na wolnym ogniu przez 10 minut
  • Po tym czasie do pigwy dodałam obrane i pokrojone w kostkę pomarańcze
  • Obrałam imbir, pokroiłam w plasterki i również dodałam do gotującej się pigwy
  • Całość gotowałam ok 20 minut
  • Gdy pigwa była już miękka, całość potraktowałam blenderem
  • W ten sposób uzyskałam gładką, żółciutką masę
  • Mnie osobiście konsystencja tej masy odpowiada, ale jeśli komuś wyda się zbyt gęsta, to możne dodać jeszcze ok 0,5 l wody – oczywiście całość musi się zagotować
  • Do masy dodałam cukier żelujący i postępowałam zgodnie z opisem na opakowaniu (gotowałam ciągle mieszając - przez 3 minuty)
  • Następnie gorący dżem wkładałam do wcześniej umytych słoiczków.
  • Słoiczki zakręcam i ustawiam do góry dnem
  •       Tak przygotowany dżem nie wymaga pasteryzacji


Smacznego 

Znalezione obrazy dla zapytania emotikony

2 komentarze:

  1. Mniam, jadłam ten dżemik, jest pyszny, zachęcam do jego zrobienia wg podanego przepisu, imbir pomimo że nie przepadam, bardzo fajnie komponował się z pozostałymi składnikami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na przyszły rok dostaniesz słoiczek dżemu z niespodzianką - pod warunkiem, że zorganizuję pigwę :)

    OdpowiedzUsuń