czwartek, 15 października 2015

Sałatka ogórkowa z fasolką szparagową

Ostatnio w ramach  „wymiany przetworów”,  dostałam od znajomej (pozdrawiam Agatę T.) słoiczek sałatki ogórkowej z fasolką szparagową. Otworzyłam słoik, spróbowałam i od razu poprosiłam o przepis. Cena fasolki niestety poszła już znacznie w górę, więc zrobiłam sałatkę z jednej porcji. W przyszłym roku wykorzystam moment kiedy fasolka będzie w dobrej cenie i jestem pewna, że zrobię zapasy przynajmniej z dwóch porcji. Uwierzcie na słowo – warto.
Dodatkowo powinno Was przekonać to, że w sałatce nie ma dużo składników i naprawdę robi się ją szybko. 



Składniki:
  • 2 kg ogórków
  • 2 kg  żółtej fasolki szparagowej
  • 1 kg cebuli
  • Sól

Zalewa:
  • ½ szklanki oleju
  • 1 szklanka octu
  • 1 duży słoiczek przecieru pomidorowego
  • 4 łyżki soli
  • 2 szklanki cukru
  • pieprz


Sposób przygotowania:
  • ogórki myję, obieram i kroję na cienkie plasterki
  • cebulę obieram, przekrawam na pól i kroję w piórka
  • fasolkę myję, odcinam końcówki i kroję na trzy części (ok  3 cm)
  • fasolkę gotuję w osolonej wodzie przez ok 20 minut, następnie odcedzam i studzę
  • w czasie kiedy fasolka się gotuje przygotowuję zalewę, łączę w garnku ocet, olej ,cukier, sól, przecier pomidorowy i wszystkie składniki gotuję
  • zalewę doprawiam do smaku pieprzem 
  • ogórki, fasolkę i cebulę mieszam z zalewą
  • przekładam do umytych i wyparzonych słoików
  • słoiki pasteryzuję 15 minut



Smacznego 

·       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz