środa, 14 października 2015

Róże z ciasta francuskiego i jabłek

Tym razem postanowiłam zrobić róże na słodko z ciasta francuskiego i jabłek. Przeglądając internet natknęłam się na film udostępniony przez Tip Hero. Pomysł jest rewelacyjny, wykonanie szybkie, a efekt przerasta oczekiwania. Nieco zmodyfikowałam przepis. Zamieniłam marmoladę z moreli na dżem z pigwy i postanowiłam wzbogacić smak dodając oprócz cynamonu, mielone orzechy włoskie.  



Składniki na 10 różyczek:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 4 jabłka
  • Cynamon
  • 4 łyżki mielonych orzechów włoskich
  • 2-3 łyżeczki dżemu (ja wykorzystałam dżem z pigwy z moich zapasów, ale można dodać taki, który lubicie)
  • 2-3 łyżki wody
  • sok z cytryny - 2 łyżki
  • Cukier puder


Sposób przygotowania:
  • Jabłka myję, obieram, przekrawam na pół i łyżeczką do melona wydrążam gniazdo nasienne
  • Kroję połówkę jabłka na cienkie plasterki – ok 1-2 mm (ok 12 plastrów z połówki jabłka)
  • Wkładam pokrojone jabłko do rondla, zalewam gorącą wodą z dodatkiem soku z cytryny i gotuję 1 minutę
  • W miseczce mieszam dżem z pigwy z wodą
  • Następnie kroję ciasto wzdłuż krótszego boku,  na paski ok 4 cm
  • Na cieście rozsmarowuję dżem,
                           

  • Następnie układam (w połowie szerokości ciasta) plasterki zblanszowanego jabłka, tak aby jeden zachodził  na drugi - na jeden pasek ciasta można ułożyć 5-6 plastrów jabłka
  • Jabłka posypuję cynamonem i mielonymi orzechami
                             
  • Zaginam ciasto i delikatnie dociskam do jabłka
                                                                          
  • Zaczynam zwijać ciasto z jednej strony tak aby powstał rulonik 
  • Tak uformowane róże umieszczam w foremce na mufinki
               
  • Piekarnik rozgrzewam do 1800C i piekę ciasteczka przez 30-40 minut
  • Aby płatki róż (jabłka) nie przypalały się po ok 30 minutach przykrywam je folią aluminiową


Róże robi się bardzo szybko, najdłuższy etap, to pieczenie. Wyglądają naprawdę ładnie, zachęcają do zjedzenia i  znikają tak szybko, że  nie można dokończyć zdjęć. 




Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz